NAMIDASHOPPE

NAMIDASHOPPE

Khamis, 11 Jun 2015

TOMMEE TIPPEE VS BOTTLE TRAINING

Assalammualaikum

Saya menerima pelbagai masalah ibu-ibu yang akan mula bekerja, yang mana bayi mereka sukar untuk dilatih minum susu menggunakan botol kerana 'seronok' dengan puting ibu...
Ada yang sudah membeli pelbagai jenis botol dan mencuba tetapi masih tidak berhasil. Jika kesukaran untuk mencuba, antara puting botol yang agak lembut adalah seperti NUK/ Dr Baby dan semestinya Tommee Tippee yang seakan-akan puting ibu.

Kebanyakkannya  memang berpuashati dengan produk ini, dan Avent juga telah mengeluarkan produknya seperti Tommee juga iaitu Avent Natural dan yang bagusnya tiada RING seperti sebelum ini.

Untuk mengatasi masalah bagi ibu yang bekerja, seharusnya bayi perlu dilatih untuk menggunakan botl susu dengan susu yang diperah seawal 2mggu selepas bersalin untuk memudahkan tugas ibu pada masa akan datang dan juga memberi masa kepada ibu untuk menyimpan stok susu (EBM) ketika sudah bekerja nanti.

Harga Tommee Tippee yang saya jual masih berpatutan jika dibandingkan di gedung membelibelah seperti TESCO / SOGO / BUTIK MANJAKU  dan juga butik bayi yang lain.

Selamat mencuba..!!

Sebarang pertanyaan lanjut, blh wassup saya  (IZA) 016- 646 2121 untuk sebarang maklumat lanjut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan